במשטרה דוחים את הטענות: "המחבל נוטרל תוך 5 דקות"

בנצי לייזרוביץ No Comments on במשטרה דוחים את הטענות: "המחבל נוטרל תוך 5 דקות"

לאחר שנשמעו טענות על כך שלקח לשוטרים זמן רב להגיע לזירת הפיגוע בנווה יעקב, במשטרה דוחים את ההאשמות ומסבירים: "השוטרים שפעלו באותה משמרת בגזרות השונות היו בשטח ולא בתחנת המשטרה הממוקמת כ-500 מטר ממקום הפיגוע"

צילום: דוברות המשטרה
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בסוף השבוע האחרון וגם הבוקר, מפורסם פעם אחר פעם בכלי תקשורת וברשתות חברתיות, טענות שונות אודות זמני הגעת כוחות המשטרה לזירת הפיגוע שלשום בערב בנווה יעקב.

במשטרה אומרים כי מדובר ב"מידע כוזב שיש בו להטעות את הציבור". "ללא כל קשר לתוצאות הפיגוע הקשה" מוסיפים במשטרה, "הרי שבמקום לציין לשבח את השוטרים על תפקוד מהיר וחתירה למגע באומץ לב תחת אש – יש מי שבוחר לתקוף אותם".

"כפי שדיווחנו מיד לאחר הפיגוע, המחבל נוטרל ע״י שוטרי מחוז ירושלים בתוך כ-5 דקות לאחר הדיווח הראשון שהתקבל למוקד המשטרה אודות הפיגוע. בניגוד לפרסומים שגויים, השוטרים שנטרלו את המחבל לא ״נתקלו בו במקרה״, אלא קיבלו דיווח בקשר על פרטי הרכב שבו נמלט ולאחר שזיהו אותו בדרכם לזירת הפיגוע, ביצעו אחריו מרדף נחוש תוך חתירה למגע, ונטרלו אותו לאחר חילופי אש" אומרים במשטרה.

לפי המשטרה זהו פירוט הזמנים המלא והמדויק:

20:13 תחילת הפיגוע בנווה יעקב

20:14 דיווח ראשון למוקד המשטרה ואחריו דיווחים נוספים

20:19 השוטרים זיהו את המחבל נמלט ברכב וביצעו אחריו מרדף תוך חילופי אש עד שנוטרל.

במשטרה מציינים, כי באותה השעה השוטרים שפעלו באותה משמרת בגזרות השונות היו בשטח ולא בתחנת המשטרה הממוקמת כ-500 מטר ממקום הפיגוע, כשחלקם טיפלו בהפרת סדר בבית חנינא. "מיקום התחנה אינו רלוונטי נוכח העובדה שהשוטרים פרוסים בשטח ומטפלים באירועים השונים ולא יושבים בתחנה, וכך היה גם בליל שישי האחרון. עוד נציין כי הגעת הכוחות הראשונים כאמור הינה בהתאמה למה שמצופה מכל שוטר בשלב הראשון והיא- נטרול המחבל החמוש שנמלט מזירת הפיגוע ברכב וסיום הסכנה שנשקפה ממנו לחיי אדם כתוצאה מבריחות" מסבירים במשטרה.

אחד השוטרים שנטרל את המחבל רס״ר ג׳, שוטר סיור בתחנת שפט של מחוז ירושלים שיחזר עם חבריו זמן קצר לאחר הפיגוע: "טיפלנו בהפרת סדר בבית חנינא. תוך כדי הטיפול בהפרת הסדר, התקבל דיווח על פיגוע בנווה יעקב. מיד שהתקבל הדיווח צמצמנו למקום כל הכוחות. כשהתקרבנו לאזור הפיגוע, הבחנו ברכב של המפגע נמלט מהמקום. פתחנו במרדף אחרי המחבל, השבנו באש לכיוונו והרכב נעצר. המחבל ירד ממנו והחל לירות לכיווננו. בשלב הזה פרקנו מהניידת, חתרנו למגע והבאנו לנטרולו, ובכך מנענו הרג נוסף של חפים מפשע".



0 תגובות